Dubrovnik
tavasszal – stresszkezelés és egy adag „pomalo”
Áprilisban úgy
döntöttem, ideje szünetet tartani és elutazni valahova, ahol a tenger
morajlik, a kávé gőzölög, és az ember akár még egy kicsit „meg is
világosodhat”. Az Erasmus jóvoltából újra Horvátország felé vettem az irányt –
célállomás: a méltán híres Dubrovnik!
A naiv elképzelésem az
volt, hogy tavasszal a város még csendes, a tengerpart nyugodt, a nap ragyogóan süt, és én szinte egyedül bóklászom az Óváros macskakövein. Amikor megérkeztem, hideg volt, esett az eső és fújt a szél. A
huszonnégy órás kényelmetlen busz
utazás után ez a barátságtalan időjárás nem hiányzott.
A reggeleket a
tenger zúgása és a lent csábítóan kávét főző kávézó illata indította. És bár
reméltem, hogy tavasszal még nem kezdődik a turistaáradat, Dubrovnik erre egy
határozott "hahaha, dehogynem!"-mel válaszolt. Turisták
százai lepték el a várost, alig lehetett közlekedni és csak az angol nyelvet
lehetett hallani!
De tagadhatatlanul gyönyörű a város. Minden
utcasarkon egy másik évszázad köszön vissza, az eldugott sikátorok pedig
kiválóan alkalmasak arra, hogy az ember elbújjon egy gyors kávéra, vagy egy
lassú pohár borra. A pincérek mindenütt mosolyognak, hívogatnak – és bár azt
mondják, Horvátország nem drága, Dubrovnik határozottan úgy gondolja, hogy a
tárcádnak is vakáción kell lennie. Vastagon.
A tanfolyamon
kipróbáltunk különféle mindfulness-technikát, légzőgyakorlatokat
és kognitív fókuszváltást célzó feladatokat. A lényege? Ne éljünk állandóan a
jövőben vagy a múltban, hanem próbáljunk meg – legalább néha – tényleg itt
és most lenni. Jó a lelkünknek, jó a kapcsolatainknak, és nem mellesleg a
vérnyomásunk is megköszöni.
És amikor már azt
hittem, ennél mélyebb bölcsesség nem is kell, a horvátok megmutatták nekem a
világ egyik legjobb szavát: POMALO. Jelentése? Lassan,
nyugodtan, ráérünk – élj kicsit lazábban! Ha egyetlen dolgot hoztam haza
Dubrovnikból, akkor az ez a szó.
Szóval ha teheted,
menj el Dubrovnikba. Szívd magadba az Óváros történelmét, hallgasd a tenger
hangját, edd meg azt a drága halat, beszélgess a mosolygós helyiekkel, és
próbáld ki, milyen az, amikor tényleg csak pomalo üzemmódban
működsz. A tested és az elméd is hálás lesz érte.
Course Description
In the dynamic and demanding field of education, teachers often find themselves facing numerous challenges that can impact their mental health. Recognizing the critical role well-being plays in the teaching profession, our course is designed to empower educators with effective tools and strategies to nurture their mental health. Through a holistic approach, this course aims to guide teachers in relieving stress, fostering resilience, and integrating mindfulness practices into their daily lives.
Recognizing Stress, understanding its Impact:
The course kicks off by delving into the various stressors that educators commonly encounter. Participants will gain insights into the psychological and emotional aspects of stress, exploring its impact on both personal well-being and professional performance. Practical sessions and case studies will identify the sources of stress in the teaching environment, laying the foundation for tailored well-being strategies.
Staying Strong: Building Resilience Together
Moving beyond stress identification, the course delves into proactive measures for fostering resilience. Participants will explore evidence-based techniques to build emotional strength and adaptability. Engaging discussions and interactive workshops will empower teachers to develop a resilient mindset, enabling them to navigate challenges with a positive outlook. Additionally, the course emphasizes the creation of a supportive community, encouraging collaboration and resource-sharing among educators.
Learning Outcomes:
Develop personalized stress management techniques.
Cultivate resilience to navigate professional challenges.
Integrate mindfulness practices into daily teaching routines.
Foster a positive and supportive classroom environment.
Implement self-care strategies for sustained well-being.
Enhance emotional intelligence and self-awareness.
Build a network of support and collaboration with fellow educators.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése
Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.